rupert murdoch

RT Report on Food Bank Donations Placed Outside Downing Street in Protest against Universal Credit

This is another excellent piece of reporting from RT, and shows why we need the Russian-owned station to provide us with the news that the mainstream channels won’t give us.

In this short segment, RT’s Laura Smith covers a protest by the People’s Assembly against the planned roll-out of Universal Credit to even more areas. The organisation has stacked some of the food donated to it outside Downing Street to call attention to the way Universal Credit is forcing more people into poverty. UC is supposed to make the benefit system simpler by rolling six benefits into one, but delays can mean that it is up to six weeks before claimants receive any money.

Smith also interviews the spokesman for the People’s Assembly, Sam Fairbairn, who states that the extension of UC across even more parts of the UK will throw an extra 30,000 people into poverty, while the clip also shows headlines predicting that as many as half a million people more could be forced to use food banks. The organisation has chosen today to make the protest as Philip Hammond will announce his new budget tomorrow. Fairbairn states that the existence of such poverty is not acceptable in Britain, one of the richest countries in the world. He states that the government should either get rid of Universal Credit, or get out.

Mike over at Vox Political has also covered this, and included RT’s video. He remarks that he hasn’t found anything about the protest in the mainstream press, with the exception of the Metro. He also jokes that he’s not sure that the Tories will understand the message. Theresa May will probably take it as meaning that the food can be used for the next time she goes for a banquet with Murdoch or Dacre.

http://voxpoliticalonline.com/2017/11/21/food-bank-donations-dumped-at-downing-street-door-in-budget-protest/

Universal Credit was, of course, the big idea of Ian Duncan Smith, who boasted that it would be the greatest strategy to raise people out of poverty since William Wilberforce ended the slave trade in the British Empire. Which shows the sheer, colossal vanity of the man.

And I don’t believe for a single minute that the problems with Universal Credit and the various snags and delays in paying it to those claiming it are remotely accidental. The Tories have said time and again that they believe in making the process of claiming benefits as painful and humiliating as possible in order to force people off welfare and into work. Or rather, just off welfare. The neoliberal and Monetarist economics they follow demand a ‘reserve army’ of the unemployed to keep wages down by making sure that jobs are actually in short supply. Thus we have something like 4 million jobless, but for the sake of his political career the Tories have to lie about the figures being much less. This explains why Philip Hammond appeared on TV on Sunday to claim that Britain ‘had no jobless’.

I am also not remotely surprised that none of the mainstream media, with the exception of the Metro, are covering this. The right-wing media really wouldn’t want to, as they’re probably acutely aware how weak and fragile May’s position actually is. For all the Tories’ criticism of her leadership, they have no desire to see her fall just yet, and take the rest of the current Tory government with her.

As for the BBC, the Corporation has consistently tried to avoid reporting on protests against the Conservative governments. It even managed to ignore one, that occurred right outside its front door when David Cameron was in power a couple of years ago. This was a protest by a crowd of several tens of thousands. But it didn’t appear on the broadcast news. It was, however, mentioned on the Beeb’s news website, so they could claim that they had covered it.

As I’ve mentioned many times previously, the Beeb’s management is very solidly composed of White, public-school, Oxbridge educated men, and there is a very strong Conservative bias at the Corporation. You only have to consider the very anti-Labour bias of ‘Goebbels’ Nick Robinson and ‘Arnalda Mussolini’ Kuenssberg. Years ago Private Eye reviewed Robin Day’s autobiography, Grand Inquisitor. Day was, or had been, the corporation’s main political interviewer. The Eye remarked that while Day was keen to present himself as a fearless journalist holding the government and civil servants to account, in reality his instincts were to side with the government and authority against criticism and protest. The BBC is the state broadcaster, and it sees itself very much as one of the country’s great, central institutions. While it’s supposed to be impartial, it does have an institutional bias towards established authority. And it’s refusal to cover anti-government protests properly seems to indicate that this bias is such that it seems to look upon such protests as something close to subversion. Any act of mutiny against established authority, which should not be indulged, but ignored or suppressed as quickly as possible.

RT is under concerted attack in America, where the current ruling elites are bitterly hostile because of the way it covers domestic discontent, and poverty and injustice within America itself. It’s also being used by Killary’s team as a convenient scapegoat for her failure to gain the American presidency against Trump. And so Republicans and corporatist Democrats are claiming that the protests and demonstrations that have taken place across America, including movements like Black Lives Matter and the Take The Knee protest by NFL players, aren’t genuine, authentic demonstrations of popular anger, but all stirred up by RT, which just disseminates propaganda for Putin.

It’s absolute nonsense, but the Tories and Theresa May have tried to copy the Americans and have made the same accusations over here.

This shows why we need RT to cover the demonstrations and issues that the mainstream media and the state broadcaster would prefer to ignore.

Press TV: Palestinian Authority Calls on Britain to Apologise for Balfour Declaration, Recognise Palestinian State

This is a very short video from the Iranian state news service, Press TV. It’s about a couple of minutes long. It was put up on the 2nd of November 2017, just a couple of weeks ago, and reports the call by the Palestinian authority for Britain to apologise for the Balfour Declaration, and recognise an independent Palestinian state.

It was the Balfour Declaration that pledged Britain to support the creation of a Jewish state in Palestine ‘without prejudice to the Arabs’. This part of the Declaration was soon broken, and while Britain tried to give at least the appearance that it was maintaining an even hand between the Jewish settlers and indigenous Arabs, in fact it favoured the European Jewish colonialists.

In fact the British government has refused to apologise for the Declaration, and said that it was ‘proud of it’. This little bit is accompanied by everyone’s favourite braggart, Old Etonian, and lethally incompetent ego maniac, Boris Johnson. He’s shown chuntering away, but it’s silent so normal folks don’t have to put up with his god-awful braying, blustering voice.

The clip also includes a brief interview with Richard Silverstein in Seattle, who notes how the Declaration led to the disinheritance of the Palestinians, and describes the recognition of an independent Palestine as ‘a no-brainer’. He believes that the importance of the Balfour Declaration was overstated, and says that there isn’t much of a case for paying reparations to the Palestinians, as Britain didn’t pay the Israelis for what they had suffered under the Mandate either. He also puts Palestine into the wider context of colonial politics and oppression, saying that Britain treated the Arabs in Palestine the same way it treated its other colonial possessions in India, across the Middle East and Africa.


Political and Corporate Corruption in Iran

I’ve previously refrained from putting material up from Press TV, because I heartily despise the Iranian government. It’s an extremely authoritarian state, which oppresses ordinary working people and its constituent ethnic minorities for the benefit of the mullah-merchant princes. These are members of the ulema, who also have extensive links to the merchants of Tehran bazaar and their own business interests. There’s a special term in Farsi, the ancient language of Persia, for the merchant-mullahs, and the ulema currently running the country definitely don’t like. I think they had the last journo or political dissident jailed for using it. There is also a massive underground Christian church in Iran, which, unlike its Chinese counterpart, is very much unknown in the West. It’s very heavily persecuted, contrary to various Hadith and passages in the Qu’ran, where Islam’s Prophet states that ‘there should be no compulsion in religion’. And I shall blog about that little injustice further, as it says as much about the cynical use of religion by the American military-industrial complex to advance their interests.

Iran Diverse and More Tolerant than Expected

I am also very much aware of the bloodcurdling nature of the Iranian rhetoric about Israel, and how former president Ahmedinejad’s speeches have been very plausibly interpreted as advocating the complete destruction of the state of Israel. However, Iran’s remaining Jewish community is quite well treated. I also understand that the country’s ancient Zoroastrian community, who were the country’s official religion under the Persian Empire, is also tolerated and respected. About three per cent of the Iranian population are Armenian Christians, who historically took refuge in Iran to escape persecution elsewhere in the Middle East.

It’s a very diverse country ethnically. Only 51 per cent of the country speaks the official language, Farsi. Other ethnic groups include Kurds, Baluchis, Arabs, Reshtchis and various tribes speaking languages related to Turkish. The Iranians I’ve met have been very relaxed and matter of fact about the different religious monuments and places of worship that are scattered across their ancient nation. I was asked a few years ago by a Shi’a Muslim Iranian friend if I’d ever seen the Christian churches, that had been built around the Black Sea. There is an Anglican church, whose membership is composed of indigenous Iranians in Tehran, and I personally know people, who have been sent Christmas by Muslim friends, which they purchased in this church.

In short, whatever I think of the mullocracy, the country itself has always struck me as modern, tolerant and cultured. The last should come as no surprise. This is the nation that produced the great poets Firdowsi, who composed the epic history of the Iranian nation, the Shah-Name, and Saadi. Looking through the library, I found an English translation of the latter illustrated by none other than Private Eye’s Willie Rushton. Iran’s government are not its people.

The Balfour Declaration against Wishes Diaspora Jews

But I’ve decided to reblog this piece, because what it has to say about the Balfour Declaration is important. With the Declaration, Britain gave away land, which was not ours to give, and which we had absolutely no right to give away. I’ve already blogged about the way the majority of Britain’s Jewish community at the time were dead against the Declaration. They had absolutely no wish to move once again to another foreign country. They wanted to be accepted for what they were – Brits, like everyone else. The only difference is that they were of a different religion, Judaism.

I’ve also read the same thing about Hungarian Jewry, in a book I borrowed on the history of Judaism a couple of decades ago from one of my aunts. The book’s author, if I recall correctly, was a Christian priest, who admired the Jews and hated anti-Semitism. It stated there that most Hungarian Jews in the late 19th and early 20th century considered themselves ‘Magyars of the Israelitish religion’. You can see that by the way Stephen Fry talks about his Jewish grandfather. He was a Hungarian Jew, but Fry always talks about him as a ‘Magyar’ – the ethnic Hungarians’ term for themselves. Georgy Ligeti, the avant-garde composer, whose weird pieces Lux Aeterna and Atmospheres formed part of the sound track to Stanley Kubrick’s epic 2001: A Space Odyssey, is also of Hungarian Jewish heritage. He has said in an interview that his family’s surname was originally something very German or Yiddish, but that they changed it to a Hungarian equivalent out of patriotism and national pride. Which disproves so much of that awful, vile bilge Viktor Orban and his wretched Fidesz party are either claiming or insinuating about the country’s remaining Jewish population.

And I’ve blogged before about how Tony Greenstein, one of Zionism’s greatest critics, has pointed out that the Yiddish-speaking Jewish masses in pre-War Poland supported the Socialist Bund, and wanted to be accepted as equal citizens with the same rights as their gentile Polish compatriots. Britain’s Jews were not isolated in wishing to remain in their ancestral European countries. They were part of the mainstream. A mainstream that the Israel lobby in the Tories, the mainstream media, and spurious anti-racism groups like the Campaign Against Anti-Semitism and the squalid, malicious libellers of the Jewish Labour Movement in the Labour Party, are desperately trying to conceal and obscure. Heaven forfend if you try to mention this, or that the Zionists occasionally collaborated with Nazis and their fellow-travellers to persecute diaspora Jewry. They get terribly upset and start ranting that you’re an anti-Semite.

Suppression of Alternative Media by Western Neoliberal Elite

I also reblogged this because it was from Press TV. I despise the Iranian government, but I also heartily despise the way the American political-military-industrial caste is now trying to suppress alternative news sources. This means going after RT, because, er, they actually do their job as journos and cover issues like racism, growing poverty, the crimes of empire and the exploitative nature of capitalism. And so they’ve created another Red Scare, in which RT is the secret hand of Vladimir Putin corrupting American politics. And the Tories over here are doing exactly the same.

The Censorship of Alex Salmond by the Beeb

Alex Salmond now has his own show on RT in Britain. I can’t think of a single reason why he shouldn’t, and at least one good reason why he should: the Beeb heavily censored and deliberately misquoted and then edited out his own words at the Scots independence referendum t’other year. Nick ‘Macclesfield Goebbels’ Robinson asked Salmond if he was worried that the big financial houses would leave Edinburgh for London if Scotland got its independence. Salmond gave him a full answer, stating that he was not worried, and was confident that this would not happen. He quoted various sources from within the financial sector.

Oops! Salmond wasn’t supposed to do that. So over the course of the day, the footage was carefully edited down so that it first appeared that Salmond gave only a cursory reply without much substance. Then it was edited out completely, and ‘Goebbels’ Robinson blithely told the camera that Salmond had not answered his question.

Which was a sheer, blatant, unashamed lie.

Apart from this, Salmond as the former leader of the Scots Nats is in a particularly good position to take up a job for RT. Scotland has always had particularly strong links with Russia. I can remember attending an academic seminar on this when I was hoping to do a degree in Russian at one of the unis in Birmingham. That went by ’cause I didn’t get the grades. I can also remember being told by an aunt, whose husband was Scottish, and who had very pro-Soviet opinions, that the Russians were particularly keen on the works of Rabbie Burns. It was part of the curriculum when they learned English.

This has not stopped Theresa May urging Salmond not to take up the job. Which just follows all the Tories, like Boris Johnson’s equally demented father, who criticised the Labour party because some of their MPs and activists appeared on RT. While conveniently ignoring the various Tories, who had.

So more hypocrisy and scaremongering. No change, there then!

Galloway and Press TV

George Galloway also has, or had, his own show in Press TV, and is an outspoken supporter of Palestinian rights. I’ve been wary about him ever since he launched the Respect party, and the way the media monstered him when he saluted Saddam Hussein for his indefatigueability. But I’ve developed a considerable respect for him since then, because so much of what I’ve heard him say about the neoliberal elites and their warmongering attempts to start a conflict with Russia is absolutely correct.

The Anti-Muslim Right and al-Jazeera

The Republicans in America and the anti-Islamic right also hated Al-Jazeera. The Qatar-based broadcaster is supposed to be another source of evil propaganda and disinformation, this time covering for ‘radical Islam’. I think this might be because Al-Jazeera, like RT and Press TV, are showing us in the West what we are doing in the Middle East. Like the hundreds of thousands our bombs are killing, and the millions, who are being thrown out of their homes and forced into refugee camps and exile. The masses, who don’t have food, water, electricity and medical care, because the secular welfare states that have provided this have been destroyed in pursuit of big profits by the multinationals. Just like their people are being persecuted and butchered by sectarian killers, and their women and children enslaved by those savages in ISIS as Daesh tries to roll back the gains they have made. And yes, there has been a Muslim Feminist movement. Just like there has been one in Christianity and Judaism. But you count on Tommy Robinson and the English Defence League not to tell you that. Just as you can count on ISIS, with the backing of the Saudis, in trying to destroy it. Or at least leave it severely restricted.

The War on Domestic Alternative News

And once the elite have finished with the alternative news networks, they’ll try and finish off domestic American and British alternative news sources. Like The Young Turks, the Jimmy Dore Show, the David Pakman Show, Sam Seder’s Minority Report and Democracy Now! in the US. As well as the alternative, left-wing bloggers and vloggers, Google and Facebook are trying to marginalise as ‘fake news’. They’ve even developed algorithms to take traffic away from these sites. I’ve a very strong suspicious Mike’s been hit with it over here, as have several other bloggers. If I remember correctly, they’ve even tried to censor Tom Pride of Pride’s Purge, claiming he wasn’t suitable for children as his material was ‘adult’. It was, but only in the sense that you had to be a mature adult, who actually thought about the issues, to read it.

And once the people at the margins are suppressed, the elite are going to go for the mainstream.

And all we can expect from the mainstream broadcasters is more propaganda denying the reality of poverty, of climate change, of the misery created by the destruction of the welfare, the privatisation of the NHS over here and the refusal to implement single-payer in America, and the sheer, catastrophic lies about how climate change isn’t really occurring.

And as the media gets censored, the brutality of the police and the military will get worse. Black Lives Matter has raised the issue of the cavalier way some cops kill Blacks for the slightest of reasons. But recent arrests and brutalisation of White protesters have also demonstrated that this casual thuggery is also moving towards the White population as well. Counterpunch a few weeks ago put up a piece about a secret US forces report, which predicted that in the next couple of decades, US policing would become more militarised. The army would be used to quell the riots and disturbance that would break out thanks to poverty and increased racial friction.

Orwell’s going to be proved right. In 1984 he asks what the future will be like. The chilling, famous reply is: a jackboot stamping on a human face. Forever.

Without any alternative media to protest, because they’re all in jail or hiding on trumped up charges of treason.

Instead, we’re going to be treated to the lies of shills and hacks like ‘Goebbels’ Robinson and ‘Arnalda Mussolini’ Kuenssberg. And fed racist, Tory drivel by the Murdoch media, the Weirdo Barclay Twins and Paul Dacre.

The Wall Street Journal at War with Itself

Published by Anonymous (not verified) on Mon, 06/11/2017 - 8:56am in

The possibility of collusion between Donald Trump’s presidential campaign and agents of the Russian government came into sharper focus last week, as special counsel Robert S. Mueller III brought his first indictments and disclosed a surprising plea-bargain with a junior member of the campaign foreign policy team, George Papadopoulos.  The latter seemed to promise plenty more to come.

Mueller was met by a chorus of calls from Rupert Murdoch’s media empire that he resign.

The editorial board of The Wall Street Journal  called for Mueller to step down on grounds that “he lacks the critical distance to conduct a credible probe of the [FBI] that he ran for a dozen years” (subscription required).  New York Post columnist Michael Goodwin and Fox News television commentator Sean Hannity followed.

Why probe the FBI?  Because allegations developed by a British private investigator in a probe of Trump background activities in Russia over the years overlapped with the bureau’s own alarms. The investigation, financed by the Washington, D.C., private investigator Fusion GPS, was conducted by London’s Orbis Business Intelligence, another private firm.   It was initially commissioned by The Washington Free Beacon website, which is supported by conservative hedge fund proprietor Paul Singer. After Trump secured the Republican nomination, the investigation was paid for by the Clinton campaign and acquired the sobriquet by which it is now known – the Dossier.

“Did the Bureau use [its] disinformation to trigger its Trump Probe?” asked the WSJ editorialists on October 25. It was a striking departure from their stance of three weeks before:  “Moscow meddled, but no hard evidence of Trump Collusion.”

The issue was effectively joined when New York Times columnist Bret Stephens called out his former WSJ editorial board employers yesterday in a column headlined “The Sleazy Case against Mueller’s Probe.”

Some brief introductions:

Stephens, 43, having denounced Trump vigorously throughout the campaign, quit the WSJ last spring and joined the Times.

Fusion GPS was founded in 2011 by three veteran WSJ investigative reporters: Glenn Simpson, Peter Fritsch, and Thomas Catan.

Christopher Steele: the British operative who co-founded Orbis, in 2010, is an ex-M.I 6 Moscow field agent and former head of the British foreign intelligence service’s Russia desk.

John Sipher, a former CIA station chief whom Stephens quoted extensively, assayed Steele’s dossier in September in a detailed article on the website, Just Security, edited by a pair of law professors and supported by Open Society Foundations and Atlantic Philanthropies.  Sipher wrote:

Well before any public knowledge of these events, [Steele’s report] identified multiple elements of the Russian operation, including a cyber campaign, and other Trump affiliates to discuss the receipt of stolen documents. Mr. Steele could not have known that the Russians stole information on Hillary Clinton, or that they were considering means to weaponized them, all of which turned out to be stunningly accurate.

Stephens made three points:

  1. The WSJ’s contention that the Steele dossier has been debunked is itself “discreditable to the point of being dishonest.” Describing GPS Fusion as a “sleazy operator” only compounded the misrepresentation.
  2. The WSJ’s lack of curiosity is hard to fathom. Why did the [Trump] campaign pursue a course of semi-secret outreach to Russia? What was the Russian government hoping to achieve with various forms of outreach of its own? “Since when did conservatives suddenly become conveniently bored with getting to the bottom of Russian conspiracies?”
  3. The WSJ’s countercharge, that the real collusion was between Hillary Clinton and the Russians, that Steele was retailing stories that the Kremlin had made up to harm Trump, is obvious flim-flam. Hiring private investigators to dig up dirt on the opposition is common practice in politics – very different from eagerly accepting it from foreign government. The Russian intelligence officer who has been frequently linked  to Steele’s dossier as its single most highly placed source was found dead in the back seat of his car in Moscow the day after Christmas.

True, the editorial board of the WSJ and the leadership of its news pages have been at each other since 1972, when Robert Bartley took over the editorial pages and pioneered what he called “reported editorials.”  The antagonism took on new intensity after Rupert Murdoch bought Dow Jones Co. from Bancroft family heirs, in 2007.

The Times, too, often seems to be at war with itself, though less conspicuously, ever since it chose not to replace its public editor, eliminating the position of the  only newsroom staffer specifically empowered to talk back to the editors. Much of its force recently has been spent trying to show that Russian efforts on social media tipped the election result.  Masha Gessen, author and journalist at The New Yorker, no dove where Vladimir Putin is concerned, gave that argument the credibility it deserves when she scanned Russian media and wrote last week:

Several former staff members of a St. Petersburg company widely known as the Kremlin’s “troll factory” gave interviews to different Russian-language media outlets last month. One told TV Rain, an independent Web-based television channel, that hired trolls were obligated to watch “House of Cards,” presumably to gain an understanding of American politics. At the same time, trolls took English classes and classes on American politics. In the former, they learned the difference between the present-perfect and past-simple tenses (“I have done” versus “I did,” for example); in the latter they learned that if the subject concerned L.G.B.T. rights, then the troll should use religious rhetoric: “You should always write that sodomy is a sin, and that will bring you a couple of dozen ‘likes.’ ”

Another Russian outlet, RBC, published the most detailed investigative report yet on the “troll factory.” RBC found that the company had a budget of roughly $2.2 million and employed between eight hundred and nine hundred people, about ten per cent of whom worked on American politics. The trolls’ job was not so much to aid a particular Presidential candidate as to wreak havoc by posting on controversial subjects. Their success was measured by the number of times a post was shared, retweeted, or liked. RBC calculated that, at most, two dozen of the trolls’ posts scored audiences of a million or more; the vast majority had less than a thousand page views. On at least a couple of occasions, the trolls organized protests in the U.S. simply by strategically posting the dates and times on Facebook. In Charlotte, South Carolina (sic), an entity calling itself BlackMattersUS scheduled a protest and reached out to an actual local activist who ended up organizing it and a BlackMattersUS contact gave him a bank card to pay for sound equipment.

These reports don’t exactly support the assumption that the Russian effort was designed to get Donald Trump elected President… Is Trump any less President because Russians paid for some ads on Facebook? Is there any reason, at this point, to think that a tiny drop in the sea of Facebook ads changed any American votes? The answer to… these questions is: no, not really.

In the absence of a Senate Select Committee of the sort that helped forge the initial consensus on the Watergate burglary and its subsequent cover-up, the newspapers will continue to hammer out the narrative between them. The investigation itself is in Mueller’s hands, and those of his team.

As I read the Statement of the Offense of the Papadopoulos agreement last week, especially its “Timeline of Selected Events,” I concluded it has become much less likely that the president will serve out his term.

RT Video of Teachers’ Demonstration in Washington against Betsy DeVos

Betsy DeVos is Trump’s education secretary. She’s a multimillionaire member of the family behind the Amway pyramid scheme, who has never attended a public, that is, state school in her life, and as a bright red corporate Republican, hates them with a passion. She, like her master, Trump, wants to privatise them, and turn them into charter schools. This means that they will be able to circumvent the state legislation regulating teaching standards, the pay and conditions of teaching staff, just like Academies in the UK. And in the case of America, they will also be outside the legislation outlawing the teaching of religion in schools.

Teachers in America, like those in Britain, are extremely worried and angry. This is a video by RT America of a demonstration by public school teachers outside the Hyatt Regency Bellevue Hotel in the state of Washington last Friday, 13th October 2017. The assembled educators have placards proclaiming ‘Stop Fascism’, protesting the privatisation of the American school system, and demanding an end to the road from school to prison. I don’t know the particular symbolism, but some of the female demonstrators lined up to wear 17th/18th century dress with red capes, holding placards, which read out ‘This nightmare will end’.

Mike and I both went to Anglican church school in Bristol, and I have absolutely nothing against the teaching of religion in schools nor the state supporting faith schools. I’m not a secularist. Religious education in British schools hasn’t prevented the increasing secularisation of society. Religion, and more recently the attempts of secular philosophy to grasp with the deep issues of humanity’s existence, morality and meaning, have been part of human culture and identity for centuries, if not millennia. It can also be argued that we need proper teaching about each others’ religious beliefs as society has become more plural and multicultural, so that children do not get distorted or bigoted pictures of our fellow citizens and their religious beliefs or secular philosophies.

But I’m also aware that American society and educational tradition is different, and that there are quite legitimate concerns that what these schools will push is not education, but indoctrination. Just as there are concerns over here about the extremist agenda pursued by some of the new faith schools established in the UK.

Mine and Mike’s mother was a junior school teacher for many years, and I did my first degree at an Anglican teacher training college, and so have some understanding from the inside of what teachers face. Contrary to what the Republicans and Conservatives would have us all believe, teachers as a rule don’t want to indoctrinate children with lesbian feminist cultural Marxist propaganda, although they do want to make sure that girls as well as boys reach their academic potential, and they do have a statutory duty tackle prejudice, including homophobia. But most of all, teachers want to stand in front of a White board and teach. And those I know, who’ve done it state that it’s immensely rewarding. They want to see their pupils do well, and become bright, inquiring members of society. They want to pass on the interest and passion they have for the subjects they teach, whether English, maths, science, history, whatever to the children in their care.

I’m perfectly aware that there are some terrible teachers. But the good far outnumber the bad. Teachers in this country have been appallingly treated by successive governments ever since Margaret Thatcher, and the attempts to privatise, or part-privatise schools through their transformation into academies and charter schools threaten educational standards, as well as the pay and conditions of the teaching staff themselves. This country has suffered from wave after wave of qualified teachers leaving the profession as conditions have become worse, demands increased, and in some cases even dangerous. There have been cases where teachers are assaulted. At the same time, like other public sectors workers, pay has been cut or frozen. They have not been given the support they need by the authorities, and in the case of the Republicans in America and Conservatives over here, they’ve actually been demonised and vilified. Over the decades newspapers like the Scum, the Heil and even the Torygraph have run article after article trying to scare the British public with stories about how left-wing teachers are indoctrinating Britain’s children. Under Cameron, we had Michael Gove whining about history wasn’t being taught properly. It should be more patriotic, with children taught the approved Tory version of the First World War, rather than Blackadder. As Mike pointed out in a series of articles he put up about it, this would be to distort history for the Tories’ own benefit. As well as mistaking a comedy, based on history, with history itself.

In the 1980s, my mother felt so strongly about the threat to British education that she and the other teachers in her union took industrial action. As did very many others. This was not done selfishly to maintain their own privileges at the expense of their children. It was also because they were very much concerned that unless strike action was taken, the Tories would continue to run down the British education system. As they have, and Blairite New Labour as well.

The transformation of America’s public schools into charter schools is undemocratic, and hasn’t just been done by the Republicans. Obama also pushed for it. And like Blair in England, schools were often taken out of the state sector and made charter schools against the wishes of the community, parents, teachers, community groups, pastors and clergy. The Black community in particular has been threatened by the fall in educational standards that they represent. A year or so ago the veteran civil rights organisation, the NAACP, came out against them. There are books over here about the failings of academy schools. One of the pamphlets I’ve written is against them. If you want a copy, just let me know in the comments and I’ll get back to you.

But DeVos and the corporatists want a privatised school system both as a source of profit and because they would transform the school system from proper education, to a system of creating a passive workforce, who have enough knowledge to work for their corporate masters, but not enough to question, think for themselves, or even to be able to participate fully in art and culture. Art and music along with other humanities are being dropped from the curriculum in Britain as schools concentrate on the STEM subjects. And this is harming our children’s education.

C.P. Snow talked of the ‘two cultures’. He felt that there was a real gap between the arts and the sciences, so that the two formed distinct, separate cultures with little contact between each other. I think his fears, however true they were when he was writing, are somewhat exaggerated now. Science and mathematics has inspired much art down the centuries, as you can see from the weird paradoxes of Max Escher or the new scientific experiments that were painted during the 18th century by Wright of Derby. And scientists and science educators like the late Carl Sagan and even Richard Dawkins have expressed an extensive knowledge and keen appreciation of art.

This is why teachers are protesting against academies and charter schools: they want to preserve proper educational standards. They want to make sure that the poorest children have the same opportunity to achieve as the wealthiest. They want education to receive its proper status as a public good, not the preserve of the affluent, or simply another revenue stream for a grotty multinational like Murdoch’s. And although in Britain religion is taught, or supposed to be taught, in schools, there are safeguards and legislation against indoctrination. And teachers wish to preserve those as well.

So stand with your community teachers and teaching unions, and don’t let the Republicans in America or the Tories in Britain turn your school into an academy.

More Fearmongering from the Murdoch Press: Times Names British Politicians Appearing on RT as ‘Helpers of Putin’

You can really feel the fear coming off the mainstream press in waves now, and with this story Murdoch appears to be the most frightened and desperate. This short clip from RT reports and comments on two pieces in the Times today, which named the British politicians, who had appeared on RT. Most of these were from the Labour party, but there were also a select number of Conservatives. One of the pieces was entitled ‘Helping Putin’, and claimed that the politicos going on the Russian-owned station were guilty of helping the Russian president interfere in British politics. Not only did the Times name the individual politicians, it also gave details of how many times they had appeared on RT, and the amounts they’d been paid. Among those outed are the Shadow Energy Secretary, Barry Gardiner, the Shadow Chancellor John McDonnell, the Welsh MP David Davies, the MP Nigel Evans, and the Shadow Lord Chancellor Richard Burgon.

The RT’s own Polly Boiko remarks that traditionally in Britain, speaking to the media was seen one of our democratic freedoms. She then walks into the studio of RT’s ‘Going Underground’ to talk to the programme’s host, Afshin Rattansi. Rattansi remarks that the story’s ‘pretty shoddy stuff’, and the Times has not come to RT for their comment on this story. He also says that they’ve had not just Labour politicians on the programme, but also Tories as well as those from other parties. They come on the programme as they know they will be listened to. As for ‘helping Putin’, this is an attempt to scare people off the broadcaster by connecting them to Jeremy Corbyn. Boiko asks him if he believes that this will make it difficult for RT to get politicians on to his show. Rattansi states that it was initially difficult, but it has now become much easier as they’ve become established and known for listening to their speakers.

The Russian embassy have also given their response to the accusation, asking if that means that the Russian politicos, who have appeared on the BBC, have been helping the British government.

This looks to me like the Murdoch press doing what it has so often done in the past: kick up a ‘Red Scare’ in order to stop people voting Labour. The Times is copying the attacks on RT America over the other side of the Pond by the Republicans and Corporatist Democrats, who are terrified because increasingly more severely normal Americans are preferring to get their news from alternative media outlets, like RT, rather than believe anything from the biased and compromised mainstream broadcasters. Like Fox News, which is solidly Republican to the core, and whose main host, Bill O’Reilly, and one of its chief executives, Roger Ailes, were both sacked as serial sexual harassers. Obama’s election victory in 2008 was credited to a campaign for him on social media, and it has been social media that’s played a very large part in the massive growth in popularity for Jeremy Corbyn and the Labour party, in opposition to a barrage of lies and smears from the mainstream press and broadcasters.

And Murdoch in particular is threatened by this. Fox News audience is very largely in their late 60s. I think the average age is 68, which means that it is signally failing to attract and influence the younger folks, who are turning instead to Bernie Sanders over in America and Corbyn in Britain. As for the Times, the paper is actually losing money hand over fist, to the point where Private Eye remarked that it would have been closed down long ago if it were not the British ‘paper of record’. Murdoch keeps it propped up so that he has a place at the table influencing our politicians.

Lobster and other commenters have observed that over the past decades, Murdoch has used his power in the British press to make deals with various governments. His papers support them and give them popularity as an a kind of unofficial official press, while in return they give in to Murdoch’s own agenda. This means that they grant him important business concessions, such as purchasing rival satellite and cable networks and generally expanding his squalid little empire. At the same time, they also listen very carefully to his wider political agenda, which has always consisted of smashing workers’ rights, and deregulating and privatising the economy. And that includes the NHS.

Clearly, with this story, Murdoch’s starting to become afraid that time’s running out for this scam. People are turning away from the mainstream media, including and particularly the Murdoch press, which has always had a reputation for sensationalist trash and gross rightwing political bias. And if nobody reads his papers, or watches Sky News, not only is Murdoch’s empire failing in itself, but so is his power to influence British and American politics.

He’s panicking, and it’s clear he’s panicking.

Of course, this isn’t the first time he’s attempted to smear respectable politicos as traitors and agents of Moscow. He’s done that many times before. Way back in the 1990s or early part of this century, the Times under its editor, David Leppard, printed a completely bogus story that Michael Foot, the former Labour leader, had been a KGB agent codenamed ‘Comrade Boot’. This was a highly credible story, as shown by the way Private Eye sent it up on their front page. This showed Foot walking his dog, which was cocking its leg on a tree. The tree, in turn, was attempting to contact Foot in code. Not surprisingly, Foot sued for libel and won.

Then there was the Scum’s attempt to smear various Labour politicians as Commies in the 1987 general election. Among those targeted were Labour politicians, who had spoken to or written for the Marxist press. Shock! Horror! Except that the politicos they tried to smear in this way weren’t actually Communists, nor even necessarily Marxists. They were largely mainstream Labour politicians, who had just written for the Marxist press on a particular issue. They also smeared Red Ken as a Marxist, when those, who knew him, said he wasn’t, though he wasn’t averse to using them and sounding like them on occasion. They also claimed that Peter Tatchell was a member of the Trotskyite entryist group, Militant Tendency, when he was no such thing. As well as making other spurious claims based on his homosexuality.

This is all the kind of stuff the right-wing British press has been doing since the infamous ‘Zinoviev Letter’ of the 1920s. This was an attempt by one of the newspapers to scare people away from voting Labour by publishing a letter from the head of the Comintern, Zionviev, to the Labour party, which purported to show that they were going to collaborate with Russia and turn the country into a Communist dictatorship. Except that the letter was a fake, a forgery, probably cooked up by MI5.

I’ve reposted a number of stories from RT, simply because the broadcaster is doing an excellent job of covering stories that the mainstream British media, including the Beeb, aren’t. This doesn’t mean I support Putin. I don’t. He’s an extremely authoritarian thug, and I don’t doubt that the stories of his own massive corruption are true. But that doesn’t mean that the stories reported by RT are false, or that RT isn’t doing proper journalism when it reveals them. In fact, it seems to me that RT is very much doing this, and it is precisely this that has got Murdoch and the Republicans and Clintonite Democrats in America running scared.

The Russian word for newspaper is ‘Gazeta’. The Russian word for the type of journalism practised by the Murdoch empire is ‘govno’. Which is Russian for ‘Sh*t’.

Crisis and Closures in the Academy Schools

Published by Anonymous (not verified) on Thu, 14/09/2017 - 4:02am in

One of the major issues is the Tories’ continuing attempts to destroy whatever remains of value in the British education system, all for the profit of big business. Last week, one of the academies closed only a week after it had opened. I did wonder what would happen to its pupils. Would they be thrown out and denied an education, as they had enrolled in the wrong school and there may not be places available in the other local schools.

Fortunately, that’s not going to happen. From what I understand the school will be kept open until someone else is found to take it over.

But it is still absolutely scandalous that British schools are now run by private companies, who can announce at any time that they are no longer interested in running them. Especially as tens of millions of taxpayers’ money is given to individual academies, far beyond the budget for the local LEA. In some cases, the amount spent on an academy can reach £40 million, while the budget for the LEA is under a million.

As for replacing LEA’s, from what I understand from talking to friends about them, the authorities dictate that schools can only join certain academy chains. This makes a mockery of the claim that they are outside LEAs, as these chains in effect act as them. But I suppose as the academy chains are all privately run, the government thinks this is just as well then.

I also understand that one of the academies in Radstock in Somerset doesn’t even belong to a chain based in the UK. The chain’s based in Eire, and all its directors live across the Irish Sea. I can’t say I’m surprised. Eire attempted to encourage investment by massively cutting corporate taxes, in the same way that the Tories are doing for Britain. Thus you find many businesses, that actually do their work in Britain, have their headquarters over there, using the country as a tax haven. And the ordinary people of Ireland have paid for this, just as we Brits are paying for the Tories’ self-same policy over here. One of the books I found rooting through one of the bargain bookshops in Park Street was by an Irish writer describing the way his country’s corporate elite had looted the country and caused its recession. Like the banksters in Britain and America.

The academies are a massive scam. They were launched under Maggie Thatcher, and then quietly wound up as they didn’t work. Blair and New Labour took over the idea, as they did so much else of the Tories’ squalid free market economics, and relaunched them as ‘city academies’. And then, under Dave Cameron, they became just ‘academies’.

They were never about improving education. They were about handing over a lucrative part of the state sector to private industry. They aren’t any better at educating children than state schools. Indeed, many can only maintain in the league tables by excluding poorer students, and those with special needs or learning difficulties. And if state schools had the same amount spent on them as those few, which are more successful than those left in the LEAs, they too would see improved standards.

In fact, academies offer worse teaching, because as private firms in order to make a profit they have to cut wages and conditions for the workforce to a minimum. And with the Tories freezing public sector workers’ wages, it’s no wonder that tens of thousands of teachers are leaving the profession.

And those companies interested in getting a piece of this cool, educational action are hardly those, whose reputation inspires confidence. One of them, apparently, belongs to Rupert Murdoch, at least according to Private Eye again. Yes, the man, who has almost single-handedly aimed at the lowest common denominator in print journalism, lowering the tone and content of whatever newspaper he touches and whose main newspaper, the Sun, is a byword for monosyllabic stupidity and racism, now wants to run schools. Or at least, publish the textbooks for those who do.

Academy schools are a massive failure. They’re another corporate scam in which the public pays well over the odds for a massively inferior service from the private sector, all so that Blair and May’s mates in the private sector could reap the profits.

It’s time they were wound up. Get the Tories out, and private industry out of state education.

Can Anyone Stop Trump’s FCC From Approving a Conservative Local News Empire?

Published by Anonymous (not verified) on Fri, 18/08/2017 - 7:42am in

President Trump’s Federal Communications Commission, under chairman Ajit Pai, has been clearing the way for a merger between Sinclair Broadcasting and Tribune Media, two television companies that together own hundreds of local news stations.


RELATED: Media


Federal Communication Commission Chairman Ajit Pai delivers remarks at The American Enterprise Institute for Public Policy Research May 5, 2017 in Washington, DC. (Photo by Chip Somodevilla/Getty Images)

Trump’s FCC Has Paved the Way For a Giant, Local Fox News

BY John Light | May 10, 2017

Just months ago, this sort of merger would have been illegal. For years, FCC rules prevented any one owner of local news stations from reaching too many Americans, or from owning more than one station in a single community. But Pai, who spent the day before Trump’s inauguration with Sinclair’s CEO, has been moving quickly to clear these regulations away so that Sinclair can move forward with its plans to grow larger.

Media watchdog groups are pretty certain that Sinclair will use these relaxed rules to do exactly what the rules were intended to prevent: The company’s new, nationwide network, they predict, will present a single viewpoint under the guise of local news.

Sinclair already does this, and has a long history of selective programming, including commentaries that, notably, are in line with Pai’s own conservative, pro-corporate political leanings. In the last few months, some of these commentaries have been presented by Boris Epshteyn, a former Trump adviser and college friend of Eric Trump who, despite his new position as chief political analyst for Sinclair Broadcasting, remains close with the White House and has been questioned as part of the House of Representative’s Russia probe.

After the $3.9 billion acquisition is complete, however, Sinclair will be America’s largest television conglomerate. The company will own 230 stations and will be able to reach 72 percent of homes in America.

“There’s no question the Trump regime is trying to fast-track this deal,” Craig Aaron of the media watchdog group Free Press told BillMoyers.com. “There’s no way to look at it except as a favor for Sinclair. They have been the ones lobbying for this for years.”

 
Rupert Murdoch has an opinion

However, the situation may soon become more complicated for Sinclair and its ally at the FCC. The company’s competitors, such as DishTV, are speaking out. Perhaps more important to the Trump administration are other conservative news outlets, who, recognizing the threat that Sinclair could pose to their business, are taking a stand.

Newsmax, a conservative website, has filed a petition with the FCC opposing the merger. Its CEO, Chris Ruddy, is a close friend of President Trump, and is often tapped by television bookers to fill viewers in on the sorts of things that might be running through the president’s mind. One America News Network and Glenn Beck’s The Blaze, two other prominent voices within the constellation of conservative media, have also spoken out against the merger.

But the most prominent opponent of the merger is, perhaps, Rupert Murdoch, who owns Sinclair’s most direct competitor, Fox, and who recently dined with Trump, son-in-law Jared Kushner and chief of staff John Kelly. During the meeting, The New York Times reports, Murdoch unloaded on Steve Bannon. But, according to sources close to the president interviewed by The Hollywood Reporter, the president’s relationship with Murdoch had hit a rough patch in July because of the Sinclair merger. (At one point, Murdoch had hoped to buy Tribune Media himself.) The White House dinner may have been an attempt to ease the friction between the president and the media mogul — which means the issue of the Sinclair merger may have come up.

 
Full speed ahead?

So perhaps there is a chance that Trump’s friends who own Sinclair’s rivals will succeed, and delay the merger. Perhaps not. As this crony capitalist drama plays out, watchdog groups, meanwhile, are looking for holes in the Trump administration’s approach. Trump’s EPA Administrator Scott Pruitt has stepped onto legally shaky ground in his deregulatory fervor; Craig Aaron of Free Press says Pai might be making a similar mistake. “This administration has been really sloppy in how it’s carried out its policies. So whether it’s this media ownership approach or it’s their attack on the free and open internet, they aren’t necessarily doing this in legally sustainable ways. In some cases it’s hard to tell if they care,” he said with a laugh. “They’re scoring their political points.”

But even if groups like Aaron’s succeed in challenging Pai’s policies through the courts, victory may not come until after the merger has gone through.

“Once they move down that road it can be pretty difficult to unwind, which is obviously a real shame,” he said. “People are clamoring for better coverage of their communities. They want more local news. They want a diversity of opinions at the local level. They want to hear a variety of voices. Sinclair’s model is the same conservative cookie cutter content wherever they go.”

The post Can Anyone Stop Trump’s FCC From Approving a Conservative Local News Empire? appeared first on BillMoyers.com.

One Nation Demands The ABC Put More Fruit Into Pyjamas

Published by Anonymous (not verified) on Wed, 16/08/2017 - 11:36am in

One Nation has agreed to help the Turnbull Government pass it’s Media law amendments on the proviso that the ABC’s charter be changed to ensure more fruits than just bananas be put in pyjamas.

“For too long the ABC has shown favouritism towards the banana at the expense of other fruits,” claimed One Nation Senator (High court decision pending) Malcolm Roberts. “I mean why don’t they put other fruits in pyjamas like pears or apples. I love a good apple, I eat them daily as they keep the Doctor away you know.”

When asked what other changes he’d like made to the ABC Senator Roberts replied: “Where do I begin, 4 Corners should be cut back to 2 corners both of which should be right angled. I’d like to see the Play School crew devote more arts and crafts time to making tin foil hats. What else was there, hang on let me call Mr Murdoch so he can read to me his list.”

When reached for comment Prime Minister Turnbull said: “The One Nation chaps are a great bunch of people to deal with, unlike that Bill Shorten fellow. You know Bill Shorten has refused to say whether or not he has ever stood on a grassy knoll in Dallas Texas, why not?”

Mark Williamson

www.twitter.com/MWChatShow

You can follow The (un)Australian on twitter or like us on facebook.

Antisocial Media on the Ugly Story of Katie Hopkins

Antisocial Media is a vlogger, who makes videos laying into the far right and its various denizens. In this long video – it’s an hour and four minutes long – he presents the unlovely story of Katie Hopkins. Hopkins is the professional troll and Sun writer, who in 2015 wrote that she didn’t care about the thousands of dead migrants killed attempting to cross the Med into Europe, but wanted them deterred with gunboats. She then compared them to ‘cockroaches’. She has also applauded Trump’s avowed policy of banning Muslim emigration to the US. She has also made other statements aimed at working up hate and vilifying Muslims, such as blaming them as a whole for the atrocities committed by the Islamists and complaining that Muslims don’t do enough to distance themselves from the terrorists. She has also sneered at the Scots, fat people and written a long piece defended the footballer Adam Johnson after he was convicted of grooming and having underage sex with a 15 year old girl. Oh yes, and she also sneers at her own sex, women, for being too weak and pathetic. Because she didn’t like the Pussy Marchers at the Women’s March in Washington against Trump. And then she has appeared talking to Dave ‘Alt Right’ Rubin, of the Rubin Report, who tells her that he hasn’t seen anything racist or anti-Semitic in her material.

The clip begins with The Apprentice, the show that launched her on her path to infamy. Antisocial Media has a particular animus against the show, because not only has it launched her, but it also has Karen Brady as one of Alan Sugar’s little helpers. Yes, Karen Brady, who was elevated to the House of Lords, where she voted for tax cuts, which hurt the poor the most. Plus, The Apprentice is presented in the US by Trump. He also thinks that Alan Sugar looks like an angry testicle. Well, it’s a point of view, I suppose.
Hopkins was not a winner, but fell on her sword as she couldn’t guarantee to Sugar that she would take up the post with him if it was offered.

There then follows a clip with Sugar amazing everyone, when he appears on Breakfast TV to say he felt sorry for her. For all of five minutes. This was because there was an aftershow rap party, but she had made no friends on the programme and so no-one was talking to her.

Then there’s a clip of her appearing on Philip Schofield’s show, where she talks about how she doesn’t like very working class names like Charmaine or Bradley, because they show the child comes from a certain type of background characterized by bad behavior. Basically, she’s afraid they’re too chavvy. Opposing her is a woman, Anna-May Mangan, the daughter of an Irish immigrant, and a working-class mother. She makes the point that she was also isolated at school, because some parents didn’t want their children playing with an Irish girl. However, her daughter and working class friends have gone on to university, and despite having names like Kylie that Hopkins sneers at, have qualified as doctors and lawyers. Schofield then reads out a list of high achieving Americans, including doctors, sports people and musicians, who have the names Hopkins detests.

Antisocial Media then points out that you can see the direction of Hopkins’ future career there, as she deliberately takes up a position that she knows will be inflammatory and unpopular. However, despite the fact that the show is only watched by the elderly, housewives and the unemployed, the segment was immediately picked up and circulated on social media.

That led to Hopkins getting a job at the Sun, and, in 2015, making those vile comments about migrants. This part of the film includes a clip from Russell Brand taking her apart for this. Brand rightly points out that when she called them ‘cockroaches’, she was using exactly the same language as Heinrich Himmler, the head of SS, when he described Jews as ‘rats’ and ‘vermin’.

Also not impressed by this terminology was Ian Hislop, the editor of Private Eye. He interviewed Hopkins, who tried lying her way out of it. No, she wasn’t being malicious when she described them as ‘cockroaches’. She was admiring their fortitude and endurance, as we were all told that in the event of a nuclear war only cockroaches would survive. This is plainly bullsh*t of the highest order, and Hislop rightly calls her out on it. He simply goes on to read out the other hateful stuff she wrote about them.

She also gets short shrift from the comedian Josie Long, who also makes the point that describing these people as ‘cockroaches’ and saying ‘we need a final solution’ is very much the same language that the Nazis used of the Jews, and is very definitely not a joke.

Russell Brand also argues that there’s no point in hating Hopkins herself, as she’s just the product of the hatred and racism in a section of British and society and media. Or in his graphic phrase, ‘the pus oozing from the pimple’. Quite so. Antisocial Media then discusses how her comments led to a petition calling on her to be banned. He makes the point that this has allowed her to position herself as someone standing up for free speech, saying what can’t be said because of political and media bias. He argues instead that pressure should have been placed on the Sun’s editor and publishers, so that they should have to think very carefully before they give a job to someone like her, or publish their comments. And Josie Long points out that it isn’t enough to ignore her. She’s tried to that long enough already, and Hopkins is still here, along with Nigel Farage and other creatures of the extreme right.

Hopkins also tried defending her comments about Trump’s Muslim ban on Andrew Neil’s politics programme. She got shredded there too. Neil pointed out several times that she was accusing him of saying things he never had. When she then talked about how we had lost control of our cities to aggressive migrants, particularly Muslims, Neil pointed out that while insulting behavior was unpleasant, they hadn’t lost control as she said. He asked her to name one city where this had occurred. Hopkins couldn’t, and so started challenging him to join her in going round such a city to show what would happen. Neil said he’d quite like to, but they couldn’t if she wouldn’t tell them which area it would be. She then very obviously changed the subject to her joy that her child’s school still has a Nativity play, which Neil also pointed out. As for the Muslim community not condemning the acts of terror committed in their name, Neil rightly points out that they’ve done so. There have been marches by them against the terrorists.

Too right. There have any number of Muslim clerics, who have condemned the Islamists and terrorism across the Middle East. In India something like 200 of them signed a document condemning them. But this is too few of them, according to Hopkins.

One of Hopkins’ supporters is Paul Joseph Watson, of Infowars fame. Watson, pontificating about Muslim terrorism, declared that there were no cases of terrorists shouting ‘Katie Hopkins’ instead of ‘Allahu Akbar!’. Except there were. A group of White racists had daubed on a mosque somewhere the message ‘***** Leave’ and ‘We need a final solution’.

And her bigoted racist comments have garnered her support from the real Nazis. One of those who supported one of her statements on Twitter signed himself ‘Antijuden SS’. ‘Juden’ is the German word for ‘Jews’. Hopkins took the comment down, but it was up there for a year before she did so.

Then there’s the clip of her going on America television to attack fat people. She claimed fat people were unhappy, and so put on and then lost 50 pounds in order to shame them, make the point that they shouldn’t make excuses for themselves, and could lose weight without having a chef or personal trainer. Antisocial Media says he sort-of agrees with her, in a way, but still thinks she’s wrong because she’s obviously not going to encourage anyone to lose weight when she so obviously hates them.

As for Adam Johnson, Antisocial Media rips into her long screed in support of the footballer by stating that he was indeed grooming the girl, and that by blaming her, and claiming she seduced him, she was blaming the victim. And yes, legally you can make a judgement concerning what is the proper age of consent.

Antisocial media also states that, thanks to the Scots dying before the age of sixty, because they’re too lazy to work till the age of retirement, Hopkins has now gained the same notoriety as Alt-Right troll Milo Yiannopolis over in the US. Hopkins made the comment on the same day, but just before, a terrible helicopter crash, which made her comments appear even more offensive than they were. Now, like Yiannopolis, she’s guaranteed to produce a crowd of protesters whenever or wherever she appears.

As for her appearance with Dave Rubin, when he states that Hopkins has, in his opinion, never said anything racist or anti-Semitic, the video shows this to be completely untrue by putting up a selection of some of the disgusting things she’s said about Blacks and Muslims. She also talks about how Britain is succumbing to Islam, because of the rise of Muslim mayor in many British cities, such as the mayor of London. She also talks about the global schemes of George Soros.

You can here something like a wolf howling at this point. I think it’s been put in because it’s ‘dog whistle’ politics. It’s a racist statement, that’s coded so that only people aware of this type of racist language recognize it. Soros is very much a bete noir of the Far Right. He’s also a Hungarian Jew. This is why the Fascists running Hungary are putting up posters attacking him on bus stops all over their country and in the media. Soros funds various democracy and open society groups and institutes in Hungary, which is clearly a threat to the anti-Semites now goose-stepping around the corridors of power.

This also shows how selective the accusations of anti-Semitism may be the Zionists are. Soros is very anti-Zionist. He despises them because of the way Kasztner, the head of the Zionists in Hungary, betrayed his people to the Nazis. He allowed the Nazis to deport them in the hope that the Nazis would allow some of the survivors to go to Israel. So Soros doesn’t support Israel, and won’t give money to Zionist organisations.

This has sent Netanyahu and the Israeli government berserk, and they have been only too glad to give their support to the Hungarian stormtroopers in their demonization of Soros. For further information on this, see the article on Tony Greenstein’s blog at http://azvsas.blogspot.co.uk/2017/07/israel-supports-viktor-orban-and.html.

As for Katie Hopkin’s appearance with Dave Rubin, it’s telling that amongst some of the stars of the Alt Right he gives prominence too is Millennial Woes. Millennial Woes is someone, who can only be described as a racist and a Nazi. He hates coloured immigrants, has said that they should be gunned down by warships, and also recommends the reintroduction of slavery. He is definitely not someone any decent person would want to share their views, or be associated with politically.

I dare say Katie Hopkins will be around for years to come. Because she is a troll, who gets off on being hated, she’s an unperson on Mike’s blog. He won’t mention her unless he really has to, and then he uses a suitable pseudonym or circumlocution.

On the other hand, Josie Long is right. She isn’t going away. I signed a petition on Change.org to get rid of her after her vile comments about a ‘final solution’. But I think Antisocial Media has a point when he says that the people, who really need to feel the heat are the editor and publishers of the Sun. But frankly, considering the Scum’s long history of appearing before organisations like the Press Complaints’ Commission for racism, and the apparently cavalier way Murdoch regards libel, I don’t think there’s much chance of them heeding the opinions of the British public on this issue.

BBC Claims of Impartiality Shattered as Another Newsman Joins May’s Campaign Team

The Beeb constantly answers any criticism that it is biased towards the Tories by repeating its claim that it’s impartial, bound by its official charter and so on. Anyone writing to the Corporation to complain about its egregious bias, such as against Jeremy Corbyn and the Labour, as shown in its coverage of the last general election and the barrage of lies and sneers long before by Laura Kuenssberg, John Pienaar et al are given this standard reply. The Beeb, you are sanctimoniously and haughtily told, is above suspicion, so you should go away and mind your own business.

Mike, as he reminds us, received one of these letters when he complained about the Beeb’s bias. So have many of his commenters, after they complained. Buddy Hell, over at Guy Debord’s Cat, got a similarly sniff missive from the Corporation when he did.

But the bias is real. Researchers at the media units at Edinburgh, Cardiff and Glasgow universities concluded that the Beeb was far more likely to interview Tory MPs and financial experts, and accept their comments, than talk to Labour MPs and trade unionists. Barry and Saville Kushner, in their book, Who Needs the Cuts, described how they were moved to campaign about austerity partly by the way the Corporation uncritically accepted the need for its savage cuts against the poor and working class. They cited one example where a leading trade unionist was effectively shouted down by a BBC presenter on the radio when he dared to say that they were unnecessary and the arguments for them didn’t hold water. The proles were getting uppity and questioning the impeccable logic of their lords and masters, and so had to be shut down.

You can hear the same claim of impartiality repeated ad nauseam on the Beeb’s own public relations programme, Points of View, where the Beeb takes a look at the letters its received about its programmes. Private Eye has criticised this many times over the years as simply an exercise for allowing the BBC to answer its critics while playing very fast loose and with the actual evidence. For example, if one programme comes under fire from a section of the public, the Beeb will cites correspondence it has received in support of the programme. However, it won’t mention the actual volume of correspondence it has received on the issue. So if it receives, say, 30 letters of complaint about a programme, and only two or three letters of support, those two or three letters will still be trotted out, along with a few remarks from the show’s producers, to give the impression that opinion was equally divided when it was anything but.

As for political bias, when this is raised the BBC will trot out the remark that all administrations have felt that the BBC was biased against them. This is probably true. Way back in the 1990s under John Major the Tories were constantly screaming how the ‘left-wing BBC’ were biased against them. They do the same today, on website like Biased BBC, where right-winger – and often extreme Rightists – whine about how the Corporation is pro-Islam and full of ‘cultural Marxists’.

These claims of impeccable impartiality were seen to be increasingly threadbare this week, as two more of the Beeb’s news managers vied with each other to join Theresa May’s team. The two candidates for the post of head of May’s communications team were Robbie Gibb, the head of the BBC news team at Westminster, and editor of the Daily and Sunday Politics, and John Landale, the deputy political editor at the Corporation. Landale, it seems almost needless to say, is another Old Etonian. One of the previous heads of communications for the Tories was Craig Oliver, another newsman from the Beeb. Oliver was responsible for revamping the News at 10 at organising the coverage for the 2010 Election.

See: http://voxpoliticalonline.com/2017/07/05/pro-tory-bias-confirmed-as-bbc-news-men-vie-to-be-theresa-mays-comms-chief/

In the end, Gibb got the job. Well, he is the brother of Tory politico Nicolas Gibb, the former chief of staff for Tory Francis Maude, and was best man for another Tory candidate, Mark MacGregor. He was also the vice-chair of the Federation of Conservative students.

Other Tories, who have found agreeable posts at the Corporation include James Harding, who is head of news and current affairs across the Corporation. He’s another Murdoch employee and a friend of George Osborne. Then there’s Andrew Neil, who was editor of the Sunset Times under Murdoch, a chairman of Sky TV, and chairman of the Press Holdings Group, which own the Spectator. Among the commenters on Twitter, who remarked on this latest blatant link between the Beeb and the Tories was Owen Jones, who reminded his readers that Cameron, Boris Johnson and George Osborne all took their spin doctors from the Beeb. Another commenter, Will Black, said that with the numbers of Tories at the Beeb, the news should be written off as a Tory election expense, rather than be paid for by the licence fee.

http://voxpoliticalonline.com/2017/07/07/proof-of-dodgy-link-between-bbc-and-tories-robbie-gibb-is-theresa-mays-new-communications-chief/

This latest move of a high-ranking newsman at the Beeb makes it even more difficult for the Corporation to deny that it has a right-wing bias. Although I have no doubt that they won’t stop trying. Expect more guff about how the corporation is utterly impartial and above reproach, even when the careers of editors and presenters and the content of the news itself screams otherwise.

Pages