IDF

Lobster on the Media’s Failure to Report Truth about Labour Anti-Semitism Smears

Robin Ramsay, the editor of the online parapolitics/conspiracies magazine, Lobster, has added a few new articles in his ‘View from the Bridge’ section for issue 78. One of these is about the media’s colossal, odious failure to present the real truth about the anti-Semitism smears against the Labour party. Which is, basically, that the conspiracy theorists are exactly right and the whole thing is a disinformation campaign run from the Israeli embassy in London.

He begins by reporting the recent attacks on Labour for being anti-Semitic by Stephen Daisley in the Spectator, Philip Collins in the Times, and then the claim by James Cleverly, the Tory chairman, that British Jews are about to flee the UK in case Corbyn gets in. Because some Jewish friends of his told him so.

He then states that these are symptomatic of the failure of the media as a whole to tackle the real truth about these smears, and suggests why this might be so. He writes

These comments (and there were many similar in the first week of the election campaign) illustrate again the complete failure of the mainstream media to handle the Labour–is–anti-semitic operation run by the Israeli embassy in London and its assets. Why has the MSM failed so completely at this? Maybe one day some of those involved at editorial level will explain their thinking; but until then we can only speculate. Among the factors are:

* The story is too complex for the rolling 24 hour news culture and there
are few journalists left in the MSM with the time to research complex stories.

* Anyone pursuing the story is going to be accused of anti-semitism or
conspiracy theorising or both.

* To acknowledge the existence of the Israeli operations revealed by Al Jazeera’s covert filming, means acknowledging that the version of political reality offered by the MSM is partial at best, and false at worst. This also implies that British political journalists either don’t know what is going on or are too career-minded to stray beyond the carefully delineated boundaries of ‘serious’ or ‘respectable’ journalism.

He concludes by comparing the al-Jazeera documentary, The Lobby, with the Zapruder film in the way this has the potential to alter research into the real conspiracy behind the Corbyn smears. This would be similar to the way the Zapruder film of the Kennedy assassination has provided evidence supporting the idea that there was another shooter beside Lee Harvey Oswald.

The Al Jazeera films on ‘the lobby’ may eventually be a game-changer in the way that the 1975 showing of the Zapruder film on US TV was: after the Z film the official version that all the shots came from behind Kennedy became an absurdity. After ‘the lobby’ films no-one can seriously deny the existence of the Israel lobby.

See: https://www.lobster-magazine.co.uk/free/lobster78/lob78-view-from-the-bridge.pdf

For many people outside the milieu, the Kennedy assassination really is the archetypal modern conspiracy theory with various obsessives convinced that Oswald didn’t do it, and that it was all down to the CIA and American intelligence establishment instead. While I believe that there probably was another shooter and that the question of whether there was a wider conspiracy to kill Kennedy is a good one, Ramsey’s comparison may not be so convincing to others.

But he’s right about the conspiracy to remove Corbyn and the Israelis. The Israeli government does have an office that deals with attacking and smearing critics of the Israeli state for their brutal policies towards the Palestinians. Al-Jazeera did catch Shai Masot at the Israeli embassy trying to get a Tory minister removed from the government and replaced with Boris Johnson, because the minister, Alan Duncan, was too pro-Palestinian. And one of the Labour supporters smeared as an anti-Semite is Cyril Chilson, the son of a Holocaust survivor and Soviet airman, an Israeli, who worked in the IDF’s propaganda department. He was smeared because he recognised the libels as hasbara – the Israeli term for civilian propaganda, and called it as such.

As for the reasons the media isn’t calling it out, I think it’s probably a mixture of all three. Peter Oborne’s documentary for Channel 4’s Dispatches showed eleven years ago how the Israel lobby in this country would stop at nothing to destroy and smear critics of Israel. Independent Jewish monitoring groups were put under pressure to merge their magazines with Israeli state periodicals. Newspapers like the Guardian and its editor were accused by the Board of Deputies of anti-Semitism for accurately reporting atrocities committed by Israel and its allies, the Christian Phalange, in Lebanon. As was the Beeb and highly respected journalists like Orla Guerin when they did the same. They even tried to smear David Attenborough when he defended the Beeb’s Middle East correspondents.

The media are pushing lies by repeating these smears against Jeremy Corbyn, lies which have their origin in attempts by the Israeli state and its supporters to prevent the rise of a Labour government which genuinely wants a just peace between Israel and its indigenous Arab peoples.

Private Eye Cheers Defunding Campaign Against the Canary

I’ve blogged many times before about Private Eye’s hatred of Jeremy Corbyn and their poisonous support for the anti-Semitism smear campaign against Labour. One of those pushing it in the Eye is ‘Ratbiter’, revealed by Tony Greenstein a little while ago to be the pseudonym of Groaniad/Absurder hack Nick Cohen. Cohen, who isn’t actually Jewish despite his name, is clearly one of those miffed that Labour has elected someone who’s actually going to do something for Britain’s working people, and isn’t prepare to ignore or support crimes committed by the British establishment’s favourite colonialist state in the Middle East. He’s the author of a piece, ‘Faking Hell…’ in this fortnight’s issue of the satirical rag for 18th-31st October 2019, praising the Stop Funding Fake News organisation for their campaign to stop advertisers using those social media sites they consider to be outlets for fake news. Cohen’s article starts by praising the site for doing what he believes Google should be doing in preventing firms advertising with extremist web sites. He starts off by describing how those on the extreme right have had their advertising revenues hit, as firms like Sky, Macmillan Cancer Care, Which?, the World Wide Fund for Nature, Manchester United, Chelsea, Ted Baker, Experian and Ebay have requested Google to take down their advertising on Breitbart, Westmonster, and TR, the site of the notorious islamophobe and jailbird Tommy Robinson. Thanks to their campaign, Robinson’s site has lost 70 per cent of its income. Which might stop some of his jaunts abroad for a little while. But almost inevitable, the article goes on to attack The Canary. This has been a particular bete noir of the Eye for some time. They really don’t seem able to stand the idea that there are any social media sites supporting Corbyn, not least because they’re also a rival to the lamestream media. Which also includes Private Eye. Describing SFFN’s attacks on The Canary and its effects, Cohen says

While far-right sites target Muslim immigrants, far-left sites target Jews. “The Canary”, the campaign tells its followers and advertisers, “regularly publishes fake news and attempts to justify anti-Semitism”. it also feeds the conspiracy theories of the far left. One hideous example came when the campaign discovered that Unicef, which tends to the victims of the Syrian and Venezuelan regimes, was advertising on the Canary, which has denied the humanitarian crisis in Venezuela and pretended that Syrian president Bashar al-Assad did not use chemical weapons against Syrian civilians in Douma. In August, the Canary cut its staff from 25 to seven. Perhaps inevitably, it blamed “political Zionists” targeting advertisers.

The toppling of the Canary is “the strongest evidence yet that the clickbait business model can be defeated”, the campaign said. Combine it with changes to Facebook’s algorithms to reduce the prominence of media businesses, and fake news in the UK is taking a hit.

Let’s go through and critique this pile of driveling hogwash. 

Firstly, the Canary isn’t a ‘far left’ site. As I understand it, it supports Jeremy Corbyn. Corbyn’s programme of nationalisation, the restoration of the NHS, welfare state, worker’s rights and trade unions, isn’t extreme left, except in the addled brains of convinced Thatcherites. It’s actually a return to the social democratic consensus, which was actually the centre left before the appearance of Thatcher and her campaign of privatisation, deregulation and the destruction of the welfare state and the decimation of working class organisations.

Secondly, it doesn’t promote anti-Semitism. What it has done is attack, rebut and refute the anti-Semitism smears against the Labour party and specifically Corbyn’s and his supporters. And these are very much politically motivated. It comes from the Blairites, who are determined to cling to power whatever the cost, the British political and media establishment, which is simply terrified of anyone giving back any power to working people, and the Israel lobby. And a large part of it comes from the Israel lobby. Tony Greenstein, Jackie Walker, Asa Winstanley of the Electronic Intifada, and the Jewish American academic and critic of Israel, Norman Finkelstein,  have described at length how Israel and its supporters have been smearing any and all critics of Israel as anti-Semites since the 1980s, even when they are anything but Jew-haters, as in the case of those above. It’s their only defence against the justifiable criticism and condemnation of Israel’s government for its crimes against the Palestinians. It’s hasbara, the Hebrew term for Israeli civilian propaganda. The campaign against Israel’s critics, including Corbyn, is run by a special department of the Israeli state. This is why one of those smeared as an anti-Semite is Cyril Chilson. Mr Chilson is the son of a Russian Red Army pilot and a holocaust survivor.  He’s Israeli, and served in the IDF and then an intelligence unit producing such propaganda. It’s because of his work for the Israeli military that he recognised the attacks on Corbyn and his supporters for what it was, and denounced it. And as result, this man, the son of people whose resistance and survival of Nazism was truly heroic, has been smeared as a Jew-hater. Disgusting.

Thirdly, the Anglo-American media have been producing fake news about Venezuela and Syria. Some of the footage of refugees supposedly fleeing persecution by Maduro’s regime was faked. Independent experts analysing the footage and evidence of the chemical weapons attack at Douma have come to the conclusion that this was also faked. Assad is a monster, who has killed and tortured in order to maintain power, and he does oppress his country’s Sunni Muslim population. But it doesn’t look like he was responsible for that atrocity. That lies instead with the ‘freedom fighters’ – ahem- which we’re supporting. You know, groups connected with ISIS and what evolved from the Syrian branch of al-Qaeda. But the neocons have been pushing for the overthrow of the Syrian regime since the 1990s, because Assad is a Shi’a, like the Iranian regime, although of a much more radical branch of that faith. He’s therefore allied to Iran, which the Americans also want to overthrow. See the pieces produced by the Jimmy Dore Show about this.

Cohen in his attack on the Canary for rightly rejecting the received view of these events is therefore parroting Neocon propaganda.

Zelo Street has written extensively about Stop Funding Fake News, exposing how it attacks decent left-wing social media sites, while at the same time remaining very shadowy itself. No-one knows who runs it, as their identities and connections are very much hidden. The Sage of Crewe has therefore advised companies not to be influenced by their misinformation and pronouncements, until they themselves become much more transparent.

And then there’s Private Eye’s hypocrisy for printing this drivel.

Ian Hislop, the magazine’s editor, appeared on Radio 4 a few years ago in a piece about satire down the centuries, explaining that what his magazine attacked was humbug, double standards. Private Eye is one of the few mainstream magazines that tries to bring the public the news behind the news, exposing double-dealing, lies and hypocrisy in the press, the government and industry. But publishing this attack on the Canary is very hypocritical, consisting as it does of nothing but lies and propaganda.

The Defunding of Arab Satirists Al-Hudood

And it’s especially hypocritical as a few pages before Cohen’s wretched piece, there’s a little article in the magazine’s ‘Street of Shame’ column, ‘Joke Now, Pay Later’, about how the Arabic satirical website, Al-Hudood, was experiencing a funding crisis. Metro Bank has told them it will no longer act as their bank, and they have not been able to find anyone else to do so. There has been no explanation from the banks for this refusal to deal with them.

This seems to be the same tactics Stop Funding Fake News are taking with the Canary and other left-wing bloggers and vloggers: try to take them down through preventing people from supporting them financially. Perhaps whichever oppressive regime or organisation has leant on the banks to withdraw their support for al-Hudood also considers that they’re ‘fake news’ and a dangerous, extremist organisation.

Private Eye does much good in its exposure of some of the underhand dealings in Britain and around the world. But this attack on the Canary is, like their attacks on Corbyn and his supporters, just pure hypocritical establishment lies.

Who Gave Tommy Robinson Zelo Street’s Address and Details?

Published by Anonymous (not verified) on Sun, 11/08/2019 - 5:03am in

One of Tommy Robinson’s grotty Fascist tactics is to try to intimidate his critics and opponents into silence by turning up at their doorstep unannounced, mob-handed, and demanding a word. The crusader against Islam has done it to Mike Stuchbery, a teacher and academic, and to an unnamed lad in Luton. This was a student, who had angered the self-professed defender of truth and free speech, by putting clips out on the web showing instances where Robinson contradicted himself or was otherwise made to look stupid. He also made the point that, whatever he claimed to the contrary, Robinson was no longer quite the working class hero he claimed to be. He was living in a very expensive house, thank you very much, paid for by his followers’ donations. The lad showed the type of house Robinson was living in, but did not show Robinson’s own. Nevertheless, the islamophobic thug and jailbird decided to drive 300 miles up to the lad’s parents’ house in Cumbria in the company of two of his storm troopers. One of these was an Australian-Israeli bruiser, who claims to have shot an unarmed Palestinian when he was in the IDF. They turned up on the couple’s doorstep in the middle of the night, where they demanded to see them and generally behaved in a threatening manner. They also did this to Tim Fenton, the Sage of Crewe, who runs the excellent Zelo Street blog. And now that Robinson is banged up on a charge of contempt of court, many people are starting to wonder where Robinson got his information. Including Tim, who has posted an article about it.

He notes that when Robinson began his ‘Troll Watch’ programme for the Canadian far-right outfit, Rebel Media, he was usually assisted by Caolan Robertson and George Llewellyn John. In one edition, he turned up at the address of a paper, which had run a story about him. As Tim says, it wouldn’t have been difficult for him to get the address of the paper. But he then turned up at Tim’s own because of a piece Tim had put on Zelo Street about the Spectator endorsing Robinson. And it would have been difficult for Robinson to get Tim’s address. Zelo Street doesn’t give out phone contact details, doesn’t appear on the electoral roll and doesn’t have a landline phone number look up. Someone would have had to have given Robinson Tim’s address. Tim believes that the prime suspect at the moment is Robertson, who might like to tell all about how Robinson selected his target now that he’s parted ways with the infamous bigot. Other suspects include Fraser Nelson, the Speccie’s editor, and the author of the article Tim blogged about, James Delingpole. Tim asks

So now that Caolan Robertson has split from Lennon, perhaps he would care to let everyone know how his former boss got hold of peoples’ addresses? Did Lennon, as I concluded at the time, get mine from a discredited former tabloid journalist who had managed to gain access to my NHS records? Or did the information come via those nice and highly principled people at the Spectator magazine?

He goes on to state that Robinson is right in one regard when he claims to be a journalist – he does use the same Dark Arts they do. It’s just a pity that his connection with our free and fearless press is an illegal one.

See: https://zelo-street.blogspot.com/2019/08/who-sent-tommy-robinson-to-my-house.html

If the Spectator, or someone associated with it, did give Tim’s details to Tommy Robinson, it shows how even more of a low rag it has become. And perhaps it wouldn’t be surprising if it did give Robinson Tim’s address. It does, after all, have a very strong racist, Alt Right slant, as shown by its continuing publication of articles by the horrendous anti-Semite, Taki.