Russia

Repeating the Mistakes of 1914?

Published by Anonymous (not verified) on Thu, 17/01/2019 - 7:08pm in

n their enthusiasm for a new cold war against China and Russia, the western establishments of today are making a mistake comparable to that of their forebearers in 1914.

More Signs The US Is Losing Status As Global Reserve Currency

Published by Anonymous (not verified) on Tue, 15/01/2019 - 7:00am in

Tags 

Russia

The US dollar may one day be rivaled by the Chinese national currency – the yuan – which is likely to become a major global reserve currency, according to the governor of the Bank of England (BoE), Mark Carney. “I think it is likely that we will ultimately have reserve currencies other than the US dollar,” the UK top financial official claimed during an online question-and-answer session carried out as part of the Bank of England’s Future Forum.

The War on Populism

Published by Anonymous (not verified) on Tue, 15/01/2019 - 4:00am in

Remember when the War on Terror ended and the War on Populism began? That’s OK, no one else does.

It happened in the Summer of 2016, also known as “the Summer of Fear.” The War on Terror was going splendidly. There had been a series of “terrorist attacks,” in Orlando, Nice, Würzberg, Munich, Reutlingen, Ansbach, and Saint-Étienne-du-Rouvray, each of them perpetrated by suddenly “self-radicalized” “lone wolf terrorists” (or “non-terrorist terrorists“) who had absolutely no connection to any type of organized terrorist groups prior to suddenly “self- radicalizing” themselves by consuming “terrorist content” on the Internet.

My Interview with Democratic Candidate They Legion

Published by Anonymous (not verified) on Mon, 07/01/2019 - 8:00pm in

Vladimir Golstein In the heart of the heartland, in Des Moines, Iowa, the Democratic Party has at last found a perfect candidate, the one who finally looks like America. She is white and black and Hispanic, all in proper proportions. She has some remnants of Jewish and Arabic blood, and 0,001% of the Native American one. She is transgender and bisexual, an athlete and Rhodes Scholar to boot. She hates personal pronouns and prefers to go under the name, They. Her last name is Legion. They Legion is being groomed by DNC for the role of a super challenger who will finally unseat Trump. In order to extend They’s appeal to the alt-media community, the DNC decided to grant me this rare interview. Below are the excerpts. And unfortunately, I don’t have the voice beguiling voice of Terry Gross, but try to imagine that she conducts the interview. VG: So, They, you had a very rough childhood, but you write in your biography, called, Democratic Hope Dies Last, that what kept you going was listening …

Lies and Damned Lies: Australia, the US and the “Syria Withdrawal”

Published by Anonymous (not verified) on Sat, 05/01/2019 - 10:00am in

Few of us would claim we never told a lie, but neither that we did so enthusiastically. Just the innocent deception of our own children with the Santa Claus fairy tale is a lie, even if told for the most altruistic of reasons. Perhaps that illustrates the conundrum, and need for some distinction between “innocent lies” and egregious ones, and those in between.

The Spanish Civil War and the Real Origins of Orwell’s Anti-Communism

Orwell’s 1984 is one of the very greatest classic dystopian novels depicting a bleak future in which the state has nearly absolute, total control. It’s particularly impressed Russians and others, who lived through and criticized Stalinism. Some of these have expressed amazement at how Orwell could have written the book without actually experiencing the horrific reality of Stalin’s USSR for himself. After the War, Orwell became a snitch for MI5 providing the agency with information on the suspected Communists. It’s a sordid part of his brilliant career as an anti-imperialist, socialist writer and activist. Conservatives have naturally seized on Orwell’s 1984, and the earlier satire, Animal Farm, to argue that the great writer had become so profoundly disillusioned that he had abandoned socialism altogether to become a fierce critic of it.

This is unlikely, as the previous year Orwell had written The Lion and the Unicorn, subtitled Socialism and the English. This examined English identity, and argued that for socialism to win in England, it had to adapt to British traditions and the English national character. But it didn’t reject socialism. Instead, it looked forward to a socialist victory and a socialist revolution, but one that would be so in keeping with English nationhood that some would wonder if there had been a revolution at all. He believed this would come about through the increasing blurring of class lines, and pointed to the emergence of a class of people occupying suburban council housing, who could not be easily defined as either working or middle class.

This view of the necessity of developing of a particularly British, English variety of socialism was one of the fundamental assumptions of the Fabians. They said in the History of the society that

‘Fabian Essays’ presented the case for Socialism in plain language which everybody could understand. It based Socialism, not on the speculations of a German philosopher, but on the obvious evolution of society as we see it around us. It accepted economic science as taught by the accredited British professors; it built up the edifice of Socialism on the foundations of our existing political and social institutions; it proved that Socialism was but the next step in the development of society, rendered inevitable by the changes which followed from the industrial revolution of the eighteenth century.

In Lane W. Lancaster, Masters of Political Thought, Vol. 3, Hegel to Dewey (London: George G. Harrap & Co. Ltd 1959) 309.

George Bernard Shaw, in his paper ‘The Transition to Social Democracy’, also stressed that the movement towards socialism was a proper part of general developments in British society. He wrote of the Fabian programme

There is not one new item in it. All are applications of principles already in full activity. All have on them that stamp of the vestry which is so congenial to the British mind. None of them compel the use of the words Socialism or Evolution; at no point do they involve guillotining, declaring the Rights of Man, swearing on the alter of the country, or anything else that is supposed to be essentially un-English. And they are all sure to come – landmarks on our course already visible to far-sighted politicians even of the party that dreads them.

Lancaster, op. cit., p. 316.

Shaw was right, and continues to be right. Thatcher wanted to privatise everything because she was afraid of the ‘ratcheting down’ of increasing nationalization, and believed this would result in the gradual emergence of a completely socialized British economy. And the fact that so much British socialism was based on British rather than continental traditions may also explain why Conservatives spend so much of their effort trying to persuade the public that that Socialists, or at least the Labour left, are all agents of Moscow.

It appears to me that what turned Orwell into an anti-Communist was seeing the Communist party abandon its socialist allies and attack their achievements under Stalin’s orders in the Spanish Civil War. The Trotskyite writer Ernest Mandel discusses this betrayal in his From Stalinism to Eurocommunism (New York: Schocken Books 1978).

The switch to a defence of the bourgeois state and the social status quo in the ‘democratic’ imperialist countries – which implied the defence of private property in the event of severe social crisis and national defence in the event of imperialist war – was made officially by the Seventh Congress of the Comintern. It had been preceded by an initial turn in this direction by the French Communist Party (PCF) when the Stalin-Laval military pact was signed. The clearest reflection of this turn was the Popular Front policy; its most radical effects came with the application of this policy during the Spanish Civil War. In Spain, the Communist Party made itself the most determined, consistent and bloody defender of the reestablishment of the bourgeois order against the collectivisations spontaneously effected by the workers and poor peasants of the Republic and against the organs of power created by the proletariat, particularly the committees and militias, which had inflicted a decisive defeat on the miltaro-fascist insurgents in nearly all the large cities of the country in July 1936. (p. 18).

Others have also pointed out that the nightmare world of 1984 is a depiction of a revolution that has taken the wrong turn, not one that has failed, which is another tactic adopted by Conservative propagandists. Orwell was greatly impressed by the achievements of the Spanish anarchists, and anarchism is highly critical of state socialism and particularly the USSR.

It thus seems to me that what Orwell attacked in Animal Farm and 1984 was not socialism as such, but its usurpation and abuse by bitterly intolerant, repressive groups like the Bolsheviks. It was a view partly based by what he had seen in Spain, and would no doubt have been reinforced by his awareness of the way Stalin had also rounded up, imprisoned and shot socialist dissidents in the USSR. Orwell was probably anti-Communist, not anti-Socialist.

OffG in the New Year

Published by Anonymous (not verified) on Wed, 02/01/2019 - 1:15am in

And so the year ends. 2018 is a closed book. The final sentence dotted, a new chapter started. It was a bleak year, politically, for many of us - but not entirely without hope.

Censored in 2018: Protest videos, court verdicts, real news — and Peppa Pig

Published by Anonymous (not verified) on Tue, 01/01/2019 - 5:51am in


Image via Pixabay by user dimitrisvetsikas1969 | CC0

As 2018 draws to a close, we’re going back to our roots here at Advox. While our story topics run the gamut from controversial cybercrime laws to journalist arrests to fake news on Facebook, there is one issue that underlies all our work — the protection of online speech in the public interest.

When it affects people’s fundamental right to access information about their political, cultural or economic realities, censorship matters to us. Here are just a few examples of censorship stories covered by Advox in 2018.


Photos of protesters killed in Nicaragua, confirmed by independent news site Confidencial. Photo compilation by Confidencial. Individual photos via various social media channels.

NICARAGUA: La Prensa and Confidencial
censored by DDoS attacks

When protests mounted in a public outcry against the administration of Nicaraguan President Daniel Ortega, multiple TV networks were taken off the air. One radio station was set on fire.

Online, two independent local news sites, La Prensa and Confidencial, suffered what appeared to be distributed denial of service (DDoS) attacks. Both had been reporting the most up-to-date accounts from the ground, including dispatches on violent confrontations between civilians, police and security forces in which dozens of protesters were killed.


Maria Ressa, editor-in-chief of Rappler. Photo by Joshua Lim via Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0 Philippines)

PHILIPPINES: Rappler
censored by Philippine Securities and Exchange Commission

The Philippine Securities and Exchange Commission (SEC) revoked the business license of Rappler, one of the country's leading independent news sites in January 2018 on baseless allegations that the company accepted illegal foreign funding.  Rappler has aggressively covered extrajudicial drug killings in the Philippines and has been a frequent target of attacks by president Rodrigo Duterte, who accused Rappler of being a “fake news outlet” the day after the SEC ruling.

In December 2018, Rappler co-owner and editor-in-chief Maria Ressa was charged with tax fraud and a warrant was issued for her arrest, but she was released after posting bail. The Philippine National Union of Journalists said her arrest signaled that the Duterte administration “will go to ridiculous lengths to muzzle all those it does not agree with.”


Screen capture from CCTV.

CHINA: Rolling eyes
censored by Sina Weibo, at behest of Cyberspace Administration

Reporter Liang Xiangyi became the talk of the Chinese internet after she rolled her eyes at another reporter, Zhang Huijun, who had posed a long-winded and deferential question about China’s One Belt One Road project at a congressional press conference. After it aired on China’s Central Television, video of Liang's skeptical expression spread like wildfire — until internet censorship authorities banned all discussions of the eye roll.

Among many “pro-eye roll” phrases censored on Weibo was this gem: “Deprived of free speech, ancient people blink their eyes as secret codes. In the new era, we have the freedom to roll our eyes.”

IRAN, RUSSIA: Telegram
censored by judiciary

A Moscow court announced a ban on Telegram, the privacy-friendly mobile messaging service, after Telegram’s CEO repeatedly refused to comply with demands to give law enforcement agents access to the app’s encryption keys.

But instituting the ban was easier said than done. In an effort to carry out the order, the country’s federal media regulator began banning millions of IP addresses in the attempt to shut down the service, which runs on through decentralized network. This led to the blocking of countless other business sites and communications platforms including Viber, Slack, and Evernote.

Later that month, the Iranian judiciary issued an order to block Telegram, citing national security reasons. Telegram also was temporarily censored during anti-government protests in December 2017 and January 2018.


Jamii Forum founder Maxence Melo. Photo via Facebook.

TANZANIA: Jamii Forums (‘Tanzanian Reddit’ or ‘Swahili Wikileaks’)
censored by itself

Tanzania's most popular independent news and user comment site, Jamii Forum, shut itself down in June, in anticipation of the country's “blogger tax.” The law requires Tanzanian bloggers to register and pay over $900 USD per year to publish online. Blogs and other types of online content operating without a license can be punished by a fine “not less than five million Tanzanian shillings” (around $2,500 USD), or imprisonment for “not less than 12 months or both.” Jamii has since resumed operations online.

AUSTRALIA: Guilty verdict in priest sex abuse trial
censored by Victoria County Court

Australian Cardinal George Pell, the Vatican's third-highest ranking official, was convicted of sexual assault by a Victoria court on December 12, 2018. But Australian media didn't report on the trial or its outcome thanks to a blanket suppression order imposed by the court, on grounds that it might prejudice a subsequent trial being held in March.

Catholic and international media outlets nevertheless ran with the story, risking censorship and prosecution in Australia, and fueling a firestorm of commentary and criticism of the gag order on social media. If anything, the suppression order elevated public knowledge about the case online.


Friendship between Peppa and Suzy has been interpreted as plastic or ingenuine by some Chinese netizens. Screen capture from Peppa Pig's derivative video.

CHINA: Peppa Pig
censored by Douyin video platform, at behest of Chinese Communist Party

In May, the Chinese video platform Douyin removed more than 30,000 videos of the British cartoon sensation Peppa Pig — many of which had been re-dubbed with adult language and themes. In tandem, the popular porker was denounced by Chinese Communist Party media mouthpieces, in response to an internet subculture connecting Peppa Pig with “Shehuiren”, a term that refers to organized crime syndicates and is more generally used to describe “immoral” behavior.

A commenter on Sina Tech explained that Peppa has become a symbol of “a person who follows their heart regardless of social norms.”

CUBA: El Estornudo (‘The Sneeze’)
censored by ETECSA, state-owned ISP

The fledgling independent online magazine El Estornudo (“The Sneeze”), which includes critical essays and feature articles on social issues and cultural change, joined the ranks of media outlets in the country that are or have been temporarily censored by state authorities. In a response to the blockage, the site’s editors wrote a letter to state authorities in which they said:

In a country where print publications cannot circulate outside the margins of the state, where internet is very limited, and where they block the URL to your outlet so people cannot even read you through that very limited access, we should remember that this magazine exists also for Cubans to find out tomorrow what was happening to them today.


Raila Odinga being “sworn in” as Kenya's People's President [Screen shot taken on February 1, 2018].

KENYA: The symbolic swearing-in of Raila Odinga
censored by President Uhuru Kenyatta

When Kenyan opposition leader Raila Odinga was symbolically — if not legally — sworn in as the “people's president” on January 30, three major broadcasting networks were unplugged by the government of Kenya. Although incumbent president Uhuru Kenyatta officially won the controversial October 2017 re-run election (after the country's Supreme Court annulled the results of the initial August 2017 vote, having found “irregularities and illegalities”), supporters of Raila Odinga remained committed to his campaign and cause. Three journalists at NTV media house, which aired the ceremony, were threatened with arrest.

In a critique of the move for Al Jazeera, Nanjala Nyabola wrote: “Switching off three media houses, just because you can, is the definition of swatting a fly on your head with a hammer – painful, self-destructive and counterproductive.”

RUSSIA: YouTube video of pension reform protest
censored by Google, at behest of Moscow court

One day before a major rally against an unpopular pension reform was planned in Russia, Google informed rally organizers of its plans to take down YouTube videos promoting the rally, citing legal requirements for a “day of silence” on the day before an election. The rally was organized by the Anti-Corruption Foundation, which is led by prominent opposition figure Alexey Navalny. Leonid Volkov, an ally of Navalny and fellow organizer, took Google to task in a Facebook post:

The corporations — including Google — should face the reality. In authoritarian regimes these are the governments who most frequently abuse the law. Not every request signed by a government authority should be automatically considered as a lawful one. A good portion of criticism is necessary to protect the users and their rights.

Alongside these and other blocks on internet content, sites and services, Access Now counted 188 internet shutdowns documented by activists and researchers around the world. The Software Freedom Law Centre counted 133 regional internet shutdowns in India, 64 of which took place in the northeastern state of Jammu and Kashmir.

Here’s hoping that 2019 brings greater protections for independent voices around the world!

 

This roundup includes research, writing and editing by Afef Abrougui, Mahsa Alimardani, Nwachukwu Egbunike, Janine Mendes Franco, Alexey Kovalev, Oiwan Lam, Amanda Lichtenstein, Karlo Mongaya, Diphus N'geny, Melissa Vida, Laura Vidal and Njeri Wangari Wanjohi.

Private Eye on the Integrity Initiative and Its Links to American Intelligence

I’ve just put up a piece by left-wing British vlogger Gordon Dimmack on the Integrity Initiative and its parent organization, the Institute for Statecraft, which have been revealed as British intelligence operations running smears against Jeremy Corbyn, claiming that he’s supported by the Russians. It’s pretty standard British establishment disinformation. In the 1970s MI5 ran a similar campaign against Harold Wilson, claiming that he was a KGB spy. The Sunday Times smeared the former Labour leader, Michael Foot, the same way in the 1990s, and have repeated the same libels recently. And then there are all the absurd attacks on Jeremy Corbyn in the press that he’s a Communist, Trotskyite or Stalinist.

Private Eye also ran a piece about the Integrity Initiative in this fortnight’s Christmas issue, for 22nd December 2018-10th January 2019. The article, entitled ‘Hot News, Cold War’, runs

The Integrity Initiative, ostensibly a campaign against “Russian disinformation”, faced Labour Party anger and a Foreign Office (FCO) inquiry when it emerged recently that the supposedly “independent” initiative was backed by 2m pounds of government money and had been circulating anti-Jeremy Corbyn articles.

Private Eye can now reveal that the project to “defend democracy against disinformation” has also relied on help from one John Rendon, the US political PR supremo dubbed “the man who sold the Iraq war” after his company, Rendon Group, was paid millions by the US government to build the Iraqi National Congress, the supposed “dissident” group behind fake tales about weapons of mass destruction that helped launch the Iraq war.

The Integrity Initiative was launched in 2016 by the Institute for Statecraft, a charity that claims to be “totally independent and impartial, not dependent on funding from political or government agencies”. However, documents released by hacktivist group Anonymous in November revealed that it got nearly 2m pounds from the Foreign Office in 2017/18 specifically to run the Integrity Initiative-figures subsequently confirmed by an embarrassed Sir Alan Duncan, Foreign Office minister, in a written parliamentary answer.

The Anonymous documents included detailed FCO plans to build up secretive “clusters” of friendly journalists and academics to spread their messages, with monthly reports back to government.

Integrity Initiative staff have intelligence links. The documents name as part of the team one Harold Elletson, a former Tory MP identified by the Observer in 1996 to have been an MI6 agent (see Eye 916). Another team member, Chris Donnelly, is a reserve officer in the British Army Intelligence Corps.

Integrity Initiative “clusters” across Europe push articles “written by independent journalists in newspapers” which were “based on material provided anonymously by the cluster”. The documents show the FCO-funded “clusters” were not just aiming at “Russian disinformation”. Instead the attacked European politicians they believed were too “pro-Putin”.

The papers show how John Rendon helped shape this FCO-funded campaign. He was a top speaker at a 45,000 pound programme of Integrity Initiative seminars to “educate core team and clusters”, and his firm helped write Integrity Initiative dossiers.

The Rendon Group works extensively for the CIA, Pentagon and other US agencies. Famously, it was paid nearly $100m to help shape the Iraqi National Congress (INC) from the 1990s onwards. The INC built its western media contacts to pump out fake stories about WMDs. After Saddam’s fall, the INC proved to have little support in Iraq itself. Rendon’s experience shows the danger of secretive government PR supposedly aimed at foreign opponents distorting domestic politics.

The FCO says the Integrity Initiative documents were exposed by a Kremlin hack and “amplified” by “Russian disinformation”. Russian media are certainly delighted by the news, and Russia may well have hacked the press, but they are real. (p. 11).

The people thus smearing Jeremy Corbyn and the Labour left as Russian stooges are aided by an outfit that the helped to cause the illegal invasion of Iraq, an outfit that works for the American intelligence establishment. This makes sense. The Boston-based alternative news network, The Real News, have also put up a video about Initiative revealing that it doesn’t just smear British politicians and activists, but also American. This is a real scandal, and there needs to be a proper exposure of this organization and inquiry. And especially of the hacks, who are putting the organization’s lies into print to undermine real democracy across Europe and America.

Gordon Dimmack on Government Funded Disinformation House, the Integrity Initiative

A week or so I ago I put up an article looking at a piece by Mike about the Integrity Initiative. This is a government-funded disinformation programme run by the Institute for Statecraft, a private company whose funding also comes from the government and various right-wing think tanks, and whose staff appears to be drawn from the British military intelligence establishment.

The Integrity Initiative has caused a scandal because it claims that it was set up to combat Russian propaganda on the Net. It has expanded this, however, to include running smears against Jeremy Corbyn and Brexit. The company was first exposed when Labour MP Chris Williamson asked a question about it in parliament. The revelations about the organization’s political interference, both here and abroad, were truly shocking, but Duncan refused to say anything more about it, pleading that further information would reduce its effectiveness. One of those outraged at the Integrity Initiative and its malign activities was left-wing vlogger Gordon Dimmack, who states that this story is bigger than Brexit.

Dimmack has run a series of video about Integrity Initiative and its parent body, the Institute for Statecraft. In this one, he reveals the identities of three British journalists, who have worked for the organization in spreading disinformation and fake news. They are Ben Nimmo, and the Guardian’s Nick Cohen and Carole Cadwalladr.

Dimmack begins his discussion by running with Labour MP Chris Williamson’s own video about how his question about the government’s funding for the Institute revealed its dirty tricks campaign. It was revealed that last year it received 2.2 million pounds of government money, and was responsible for running political campaigns against various politicians and public figures across Europe. It and its pet journos put out disinformation to stop the attempts to by the Spanish Socialist party to get one of their country’s senior army officer, Pedro Banos, made its security leader. This was even before the Institute’s Spanish cluster got involved. One of the Initiative’s hacks is Ben Nimmo of DFR Labs, the DFR standing for ‘Digital, Foreign and Research’. Nimmo and his employers are funded by the Foreign and Commonwealth Office and the Atlantic Council. Nimmo wrote a piece in the Scum claiming that Russia supported Corbyn, and then used his own piece as evidence to argue that Russia was not only promoting Corbyn as part of a disinformation campaign to sow division across the UK. Alan Duncan, the minister who answered Williams’ questions, then refused to reveal any more information. Dimmack comments on his excuse that it would damage the programme’s effectiveness, stating this means they’re frightened because they’ve been caught out. Williamson states that this is a threat democracy, and wants a public inquiry.

Dimmack himself notes that there have been four Labour MPs in parliament calling for an official investigation into the Initiative and its shady activities, including Jeremy Corbyn. But the media’s response has been to give it no coverage at all. The BBC wrote one article about it, which could have come from the Foreign Office. He states that the Guardian, or as he calls it, GCHQ’s propaganda rag, is very heavily implicated. Two of its journos, Carol Cadwalladr and James Ball, have attended Integrity Initiative sponsored events. They’ve also defended the Institute in the media and helped to cover this scandal up. They show that the media is not the ‘fourth estate’ holding government to account, but, in Dimmack’s phrase, ‘a fifth column’. Another Groaniad hack, Nick Cohen, has also attended events sponsored by the Initiative. Dimmack states that 90 per cent of Cohen’s articles are either attacks on Corbyn or Brexit.

He then moves on to an article by Craig Murray revealing the true location of the Institute for Statecraft’s headquarters. The lamestream media tracked it down to a disused timber mill in Auchtermuchtie, Fife, Scotland, owned by Daniel Lafeedney. Lafeedney, born with the more prosaic surname Daniel Edney, was formerly of D Squadron in the SAS and Military Intelligence. But Murray said that a quick search through relevant documents and a few phone calls revealed that the Institute’s real headquarters is in the basement of 2 Temple Place, London. This is definitely not a barn – it’s truly palatial, and was the London mansion of the millionaire William Waldorf Astor. The building has a website advertising itself as available for special functions, and showing off its opulent construction and decoration. It also invites people to donate to its maintenance. The Institute claims that it has no permanent staff, and shows nothing for rent, utilities or office expenses. In fact, the rent is paid by the Ministry of Defence. All of this is funded through MOD and the Foreign Office. Dimmack is naturally outraged, as the Ministry of Defence, as its name states, should be defending us rather than interfering in domestic politics or the affairs of foreign, allied states.

Lobster have also run a piece on the Initiative and its wretched parent, discussing government funding and its links to British intelligence, including MI6 and the cyberwarfare section of the SAS. It was set up apparently by Gordon Brown after he read a book on CIA’s sponsorship of the arts during the Cold War by an American academic. The book was actually a condemnation of the agency, but Brown missed the point and thought getting the intelligence services to launch propaganda campaign through the arts and media was a good idea.

As for the attacks on Corbyn, this seems very much like a return to hackneyed form by the British secret state. During the Cold War the IRD, the intelligence services’ propaganda department, ran fake stories attacking the Nationalists in Ireland and the British left. One of the most infamous examples of this was the smears made by MI5 against ’70’s Labour Prime Minister Harold Wilson as a KGB spy. The media’s silence on this issue is easily explained: very many newspapers were complicit in running government disinformation. According to Lobster, the Sunday Times under Andrew Neil ran stories for MI5 in the 1970s, while Tony Greenstein did a piece a little while ago about Cohen and the fake news the Guardian was printing to smear Julian Assange of Wikileaks.

Chris Williamson is right. We need a genuine investigation into the Institute for Statecraft and the Integrity Initiative. But this is just the tip of the iceberg. Lobster has been arguing for years that the British intelligence establishment is corrupt and out of control. And New Labour when they were in power aided this by showing a complete lack of interest in investigating or controlling it and its surveillance and smears of decent people to support the Tory establishment. There not only needs to be an investigation into the Integrity Initiative and the Institute for Statecraft, but tough questions need to be asked of the British intelligence esta

Pages